سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای سال‌ها کوشش کردیم تا برای برخی از مناسبت‌ها، گردهم‌آیی‌های علمی و کلاس‌ها نوعی نمایش‌های علمی شیمی معرفی کنیم. در پاسخ به تقاضاهای زیاد بیش از 86 آزمایش جالب را برای این منظور انتخاب کردیم. همان‌طوری که انتظار می‌رفت این مجموعه خیلی زود مورد استقبال و به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفت.

تریک‌های سحرآمیز علمی و بیش‌تر دیدنی و جذاب نه تنها برای مخاطبین علم شیمی بلکه برای برانگیختن علاقه به اصل‌های علمی طراحی شده است. دانشجویان در دانشگاه‌ها و مدرسه‌ها می‌توانند یاد بگیرند چگونه جادوهای شیمیایی که جنبه‌ی آموزشی و درعین حال دلربا دارند اجرا کنند. با اجرای آن‌ها تماشاگران با آرایه‌ای از شیرین‌کاری‌های خیره‌کننده و نمایش‌هایی که با آزاد شدن گاز، تغییر رنگ‌ها، افروزش و آتش‌بازی، دود و بخار، بسپارش، تبلور تأثیرهای چگالی و مجموعه‌هایی قابل توجه از فرایندهای شیمیایی دیگر روبه‌رو می‌شوند. کوشش شده است برای بیش‌تر این آزمایش‌ها مانند آتش سرد، ناپدید شدن شعله، انفجار گرد و حل شدن شیشه در آب، فرایند رفت و برگشت آب و محلول، تهیه بالون‌های مرموز، تخم‌مرغ‌های جادویی، هوای سنگین، دیگر تریک‌های جالب با موادی که در همه آزمایشگاه‌ها و حتی در منزل یافت می‌شود و در دسترس می‌باشند توجیه و تفسیرهای علمی قانع‌کننده‌ای ارایه داد.

یک دوره آموزشی و تمرین برای جابه‌جایی مواد شیمیایی به‌منظور اجرای این نمایش‌ها ضروری است. کوشش شده است برای ترکیب‌های شیمیایی و یا موادی که براثر واکنش‌ها به‌دست می‌آیند موارد ایمنی توجه داده شوند. اگر در موردهایی به این موضوعات اشاره نشده برعهده مجری است که موردهای ایمنی مربوط به آن‌ها را از منبع‌ها گردآوری و سفارش‌های مربوط را به‌کار بندد. افزون بر آن باید به سفارش‌هایی که فروشندگان در برچسب‌های این مواد آورده‌اند توجه کرد. مطمئن هستیم این مجموعه مورد استفاده دانشجویان و استادان خواهد شد، و مردم عادی در سازمان‌ها و کلوپ‌ها نیز از تماشای آن‌ها لذت خواهند برد.

نمایش‌های شیمیایی به نوعی برجسته‌سازی ویژگی اساسی و نمادین تب علمی و کیفیّت بخشیدن به شیرینی‌های آن است. دانشجویان و مجریان باید از رویداد ناخواسته دوری و همه موردهای ایمنی را در هرحال رعایت کنند.

هم اکنون این کتاب در مرحله آماده سازی برای چاپ سوم میباشد .

این کتاب برای دانش آموزان علاقه مند به درس شیمی و

 آزمایشهای حیرت آور علم شیمی پیشنهاد میشود .


با امید پیروزی روز افزون شما .


نظر()

 نحوه...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ