سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موضوع: دو روی سکه در فن آوری نانو

 

چکیده :

 

نانو با توسعه ی روز افزون خود توجه سرمایه گذاران ، پژوهش گران ،  اقتصاددانان و صاحب نظران  را به خود جلب کرده است و با مهارت خاصی بازیگران زیادی را به صحنه رقابت کشیده است .

فن آوری نانو در کنار جلب نظر مردم با خطرات زیست محیطی خود بخشی از دغدغه ها و نگرانی های مردم را به خود اختصاص داده است . از این رو پژوهش گران می کوشند که روش های مدیریت خطرات نانو بر سلامت افراد یکی از برنامه های پژوهشی  در چند سال آینده باشد . اما متاسفانه امروزه شدیدترین انتقادها در این عرصه متوجه کسانی می باشد که علاوه بر جنبه ی مثبت این فن  آوری ، خطرات بعدی آن را نیز در نظر می گیرند اما از این موضوع غافلند که خطر برای انسان فاجعه به بار نمی آورد بلکه مدیریت نکردن  این خطرات خود فاجعه آفرین خواهد بود .

ازاین رو برای پیش گیری از آسیب های جبران ناپذیر لازم است تا در زمینه ی توسعه فن آوری های خطرناک ، پیش بینی های نظارتی لازم صورت گیرد . در تدابیر امنیتی نانو به این نتیجه  می رسند که در مجمع الجزایر نانو ، دیگر سیستم های آموزشی کهنه پاسخگوی آن  نخواهد بود به همین دلیل باید سیستم های آموزشی را به وسعت خود نانو جایگزین کرد . آموزش مجازی ، سیستم آموزشی جدیدی می باشد که در  شرایطی همچون نانو به سر می برد  و برای رشد یافتن به بستر سازی مناسب نیاز دارد . در تدابیر امنیتی اولین اصل آگاهی می باشد که این آگاهی به چه صورت و تحت چه عنوانی ارائه شود . آگاهی به علم مهم است اما آگاهی دادن وجدان کاری در هر حرفه و علمی اصل تمام آگاهی بخشیدن است .

  

 

کلمات کلیدی : خطرات زیست محیطی ، فن آوری نانو ، آگاهی ، محصولات ، LCA

 

 

نویسندگان : فاطمه رضوانی ، جواد صفری

آدرس: کاشان ،‌کیلومتر 6 بلوار قطب راوندی، دانشگاه کاشان، دانشکده‌ی علوم، بخش شیمی

آدرس ایمیل  : rezvani_chemist@yahoo.com ، safari_jav@yahoo.com

 
 

ادامه مقاله در ادامه مطلب

 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 نحوه...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ